Tips og tricks til billetsalget

Her får du tips og tricks til, hvordan du lettest kommer igennem dit billetkøb til årets forestillinger.

Opret dig som bruger

Forud for billetsalget kan du oprette dig som bruger på cirkussummarum.billetten.dk, så du er helt klar, når billetsalget går i gang. Du kommer direkte til vores billetkøbsside, hvor du skal indtaste navn, adresse, telefonnummer og mail ved at klikke her. Hvis du allerede har en bruger, er det en god idé at tjekke, at du kan huske din adgangskode, og at dine oplysninger er korrekte.

Tjek turnéplanen

Her kan du se vores turnéplan, så du ved hvilken dag, du gerne vil i Cirkus Summarum. Det en god idé at tjekke turnéplanen inden billetsalget. Vi ved af erfaring, at billetterne til lørdags- og søndagsforestillingerne er meget eftertragtede. Så vil du have større chance for at få de ønskede pladser i teltet, kan det være en god idé at gå efter billetter til vores forestillinger onsdag, torsdag og fredag.

Orienter dig i salsplanen

Du kan se, hvor i teltet du kan sidde lige her. Vi anbefaler, at du orienterer dig i salsplanen inden billetsalget starter.

Se vores produktliste

Når du køber din billet til Cirkus Summarum, har du samtidig mulighed for at købe nogle af de merchandiseprodukter, der sælges på cirkuspladsen. På denne måde kan du sikre dig det lækre Cirkus Summarum-merchandise, inden du ankommer til pladsen. Du kan se udvalget af produkter her.

Slut med tomme enkeltpladser

Igen i år har vi indført en pladsvælger-funktion, som gør, at det ikke længere er muligt at efterlade enkeltpladser. Det betyder, at du stadig har samme frihed til at vælge lige præcis, hvor i teltet du ønsker at sidde.Du kan dog ikke efterlade en enkeltplads. Med denne løsning bliver det muligt for endnu flere at besøge Cirkus Summarum.

To billetsalgsdage

For at sikre den bedste købsoplevelse for alle, har vi igen i år lavet to billetsalgsdatoer – én for billetter til forestillingerne i København og én for forestillingerne i Aarhus.  Derudover kan du med kø-system følge med i, hvor hurtigt du rykker frem i køen.

Kø-system

Vores kø-system foregår sådan, at alle der er gået ind på billetsalgets hjemmeside inden kl. 09.00  får tildelt et tilfældigt nummer i køen kl. 09.00. Det betyder, at du først behøver at gå ind på hjemmesiden lige inden kl. 09.00. Går du ind efter kl. 09.00, får du tildelt det næste nummer i køen. Vi bruger www.Queue-it.com, som også styrer køen for f.eks. SKAT og Manchester United.

Det sikrer, at dem, der er kommet igennem til siden og er i gang med at købe billetter, kan afslutte deres køb hurtigt og effektivt – og at alle kommer til i korrekt rækkefølge uden hensyn til, hvor hurtig deres internetforbindelse eller deres computer er. Du skal være opmærksom på, at alle bliver sat i et såkaldt ”Holding Area” en time før salgsstart, og præcis kl. 09.00 kører systemet et lotteri og tildeler alle i ”Holding Area” et tilfældigt nummer, og sætter dem i kø. Dette er for at forhindre en ”kamp om at komme først i køen”.

Du kommer ikke hurtigere igennem køen ved at have flere hjemmesidevinduer åben på én gang. Faktisk kan dette give anledning til tekniske problemer, derfor anbefaler vi, at du kun åbner ét vindue på ét device.

Den første time vil køen sikkert være ganske lang, og du skal være forberedt på at komme til at vente noget tid – hvor længe kan vi ikke sige på forhånd. Det er derfor vigtigt, at du har tid til at vente, til det bliver din tur og til det efterfølgende køb. Har du ikke mulighed for at være foran en computer, indtil du har foretaget dit køb, vil det være en idé at få en anden til at foretage købet for dig. Så snart den første travlhed har lagt sig, vil der ikke længere være kø, og du kan gennemføre dit køb på få minutter. Vi gør opmærksom på, at der rigtig mange gæster, der venter i Holding area, derfor kan du godt opleve at sidde i kø i lang tid, selvom du er logget ind inden kl. 09.00.

OBS! I de første minutter vi har åbent for salget, er der så massivt pres på vores kø-system, at den kan give besked om, at der går op til 10 timer før, du kommer igennem, dette falder dog hurtigt til maksimalt en times tid. Hold derfor øje med skærmen, så du er klar, når du kommer igennem.

Kørestolsbrugere og ledsagerbillet

Hvis du skal købe en billet til en kørestolsbruger, kan du kun købe billetterne ved at ringe til Billetten på tlf. 70 20 20 96. Hvis kørestolsbrugeren godt kan sidde på en almindelig stol under forestillingen, kan du købe billetterne online. Såfremt man har et gyldigt ledsagerkort (vil blive tjekket i indgangen på dagen), kan man få en gratis ledsagerbillet. Ledsagerbilletter skal bestilles gennem Billetten på tlf. 70 20 20 96 eller ved at købe dem online, hvorefter du får ledsagerbilletten refunderet (dog ikke billetgebyret på 15 kr.).

Sikkerhedsprocedure i forbindelse med nethandel

I 2017 blev der tilføjet en sikkerhedsprocedure for nethandler, hvilket gør, at Nets sender en engangskode til dig på sms ved køb over kr. 450,-. Derfor er det vigtigt, at du har din mobil på dig, når du køber dine billetter.

Hvis dit betalingskort og mobilnummer ikke er kodet sammen, vil du blive bedt om at godkende med NEM-ID. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dit kort med det samme, således du hurtigt og nemt kan komme igennem dit billetkøb. Du kan tilmelde dit kort her. Du kan læse mere om 3D Secure her.

Sikkerhedsløsningen gælder for alle kort.

Vi glæder os til at se jer alle sammen i Cirkus Summarum!